Aankoop van woningen in Spanje stap-voor-stap


De procedure voor de aankoop van een woning in Spanje lijkt misschien ingewikkeld, maar dankzij de hulp van ervaren specialisten kan de transactie snel worden uitgevoerd.

De 5 stappen bij de aankoop

 

Selectie van de aanbiedingen

Wybór oferty Na het bepalen van de aankoopcriteria en de verwachtingen, bereidt onze Spaanse vastgoedmakelaar aanbiedingen voor die zijn afgestemd op de behoeften van de klant. Vervolgens selecteert de klant diegenen die het meest overeenkomen met zijn verwachtingen uit het aanbod dat wij verzenden. De volgende stap is het uitnodigen van onze klant voor een eerste verkenning en het presenteren van de geselecteerde huizen of appartementen.

 

 

Wij helpen mensen bij het vinden van de meest geschikte vluchten, we garanderen vervoer vanaf de luchthaven en accommodatie in appartementen die door ons beheerd worden of de welke door de klant zijn geselecteerd. De presentaties van de appartementen worden gehouden in een ontspannen sfeer. We tonen de klant niet alleen de omgeving, maar wijzen ook de meest interessante attracties en faciliteiten aan, zoals scholen, ziekenhuizen en winkels.

Eigendom reservering in Spanje

Rezerwacja nieruchomości Bij het nemen van de definitieve beslissing en het selecteren van het gewenste appartement, wordt er gewerkt met een reserveringsbedrag. Dit dient als een garantie voor de koper en helpt om te voorkomen dat een huis of een appartement (geselecteerd door de klant) aan andere potentiële kopers wordt aangeboden.

 

>De reservering is gebaseerd op een voorlopige verkoopovereenkomst, waarbij een aanbetaling van 2.500 tot en met 6, 000 EUR wordt betaald. De aanbetaling zal worden opgenomen in de aankoopprijs van de accommodatie in kwestie. Bovendien wordt de datum van ondertekening van de notariële akte bepaald in de reserveringsovereenkomst, waarin het eigendomsrecht wordt overgedragen.

Ondertekening van de notariële akte

Podpisanie aktu notarialnego De notariële akte wordt in het Spaans ondertekend. Op specifiek verzoek van de klant kan een vertaler en/of een Nederlands-sprekende advocaat aanwezig zijn bij de ondertekening. Voor de bescherming van de belangen van onze klanten werken wij samen met de beste notariële kantoren en advocatenkantoren, die de veiligheid  van de uitgevoerde transactie garanderen.

Voorbereiding van de documenten

Om de notariële akte te ondertekenen is het bezit van de volgende documenten noodzakelijk:

  • Spaans fiscaal identificatienummer NIE (numero de identificacion de estranjero) – dit specifieke nummer is toegewezen in een Spaans politiekantoor, tijdens een vergadering die eerder is geboekt via een internetplatform. Onze specialist kan helpen bij het boeken van het bezoek of de vergadering. De specialist kiest de meest geschikte vergaderdatum voor de klant en is aanwezig. De hulp van de specialist staat garant voor een goede communicatie met de vertegenwoordigers van lokale overheden.
  • Potwierdzenie otwarcia konta Bevestiging van het openen van een bankrekening - Er zijn veel banken in Spanje- elk van hen rekent verschillende accountbeheerkosten, overdrachtskosten en andere transactiekosten. Onze specialist zal adviseren en suggereren welke aanbieding de meest lucratieve voor de investeerder is
  • Paspoort or ID
Financiering van de aankoop van onroerend goed - hypotheken in Spanje

Finansowanie zakupu Spanje kent geen ingewikkelde hypotheekconstructies met beleggingsproducten, zoals u deze in België en Nederland tegenkomt. De meest gangbare hypotheek is een eenvoudige ‘annuïtaire’ hypotheek. Bij deze hypotheekvorm betaalt u iedere maand hetzelfde bedrag. Dit bedrag bestaat uit zowel rente als aflossing.

 

Over het algemeen kunt u maximaal 70% van de aankoopprijs of van de taxatiewaarde lenen. De laagste van de twee telt. Gaat het om een eerste woning in Spanje en bent u resident, dan kunt u meestal tot 80% lenen.

 

Wat moet u nog meer weten over de aanschaf van een woning?

Extra kosten

Bij de aankoop van een woning in Spanje, moet men rekening houden met het betalen van de belasting over de toegevoegde waarde (BTW), die 10% bedraagt. Er is ook de ITP Tax (Impuesto sobre transmisiones patrimoniales), het bedrag van deze belasting is afhankelijk van de regio, meestal tussen 6% en 10%. In de provincie Alicante bedraagt de belasting 10% en dient deze te worden betaald binnen 30 dagen na de datum van de aankoop van het eigendom. Men kan zich verwachten aan een extra kost, inclusief BTW en juridische diensten, van 13 tot 14% bij de aankoop van een woning.

De winstgevendheid van investeringen in Spanje

Volgens het Institu Nacional de Estadística (het Nationale Instituut voor Statistiek) in 2018 bijna 79.000 huizen verkocht, waarvan het grootste deel in de provincie Alicante. Deze trend is al 4 jaar aan de gang en gaat volgens experten alsmaar toenemen door de stijgende vraag. Nu instappen en investeren is dus een zekere garantie op een stijgend rendement de komende jaren.

Een tweede reden waarom vastgoed in Spanje steeds populairder wordt, is de aanhoudend lage hypotheekrente. Deze wordt door de centrale banken bewust laag gehouden en de verwachting is dan ook dat de hypotheekrente voorlopig niet snel zal stijgen.

De Spaanse banken zijn steeds minder terughoudend met het verstrekken van hypotheken voor een deel van de aankoopsom. Hierdoor kunt u op dit moment een woning in Spanje nog tegen een vaste lage rente financieren waardoor de maandlasten laag zijn. Het financieren van vastgoed in Spanje wordt daarmee extra aantrekkelijk. Ook dit creëert extra vraag en daarmee stijgende prijzen.

Professional Property Service – toeristische verhuur

Onze Property Management Dienst staat u bij voor een succesvolle verhuur. Zij zorgen ervoor dat de nodige licenties voor verhuur van eigendommen worden aangeleverd. Bovendien beloven ze dat uw huis of appartement zo vaak mogelijk wordt verhuurd en winstgevend wordt. Deze specialisten verzorgen ook uw gasten, zorgen ervoor dat ze onvergetelijke herinneringen maken tijdens het verblijf en dat ze uw appartement aan vrienden zullen aanbevelen.

Uitgebreide service en effectief vastgoedbeheer zijn onze specialiteiten. Reeds honderden klanten hebben ons hun vastgoed toevertrouwd omwille van onze betrouwbaarheid. Het aantal stijgt elke dag en dankzij de tevredenheid van onze klanten zijn we in staat om dit te blijven doen.

 

Comprehensive service and effective property management comprise our speciality. Therefore, we have already been trusted by several hundreds of clients, handing their properties over to our company. The number increases every day and thanks to the satisfaction of our clients we are able to create our value.

Hebt u nog vragen?

 
Bel ons:

00 34 865 621 975

...of stuur ons een bericht :
tripinvest
We gebruiken cookies om het gebruik van onze websites te vergemakkelijken, voor statistische en reclamedoeleinden. Als u deze bestanden niet blokkeert, stemt u in met het gebruik ervan en slaat u ze op in het geheugen van uw apparaat. Vergeet niet dat u zelf uw browserinstellingen kunt wijzigen om het opslaan van cookies te blokkeren. Zie ons Privacybeleid voor meer informatie.
facebook profile contact us